Thursday, March 5, 2009

ETC / KTA Akan Terus Menjalankan Pelbagai Program Pada Tahun 2009

Sepanjang tahun 2009 ini, ETC akan terus bekerjasama dengan Kuantan Taekwondo Academy (KTA) untuk mengelola, menganjur serta mengadakan pelbagai program di peringkat daerah & negeri.
Walaupun kes-kes berkaitan Malaysia Taekwondo Association (MTA), Malaysia Taekwondo Federation (MTF) & Malaysia Taekwondo Club Association (MTCA) belum diselesaikan lagi di peringkat kebangsaan, kami akan terus menjalankan pelbagai program bagi memantapkan lagi sukan Taekwondo di daerah Kuantan serta negeri Pahang.
"Kita tidak perlu menjadikan pelatih-pelatih sebagai mangsa disebabkan oleh keadaan ini, persatuan/kelab perlu terus mengadakan pelbagai program bagi menarik minat mereka terhadap sukan Taekwondo serta memberi kepercayaan bahawa sukan Taekwondo masih berpotensi di seluruh peringkat di negara ini" kata Pengerusi KTA, Master Tan Kim Chee (Michael), PJK.
Menurutnya, KTA telah merancang beberapa program seperti kejohanan, kem latihan, kursus serta pelbagai program lain pada tahun ini.
Bagi tahun 2009, sebanyak 3 kejohanan telah diaturkan iaitu 2 kejohanan diperingkat daerah serta 1 kejohanan di peringkat negeri. Manakala 4 ujian kelayakkan tali pinggang akan diadakan pada tahun ini, ujian pertama akan diadakan pada 29 Mac 2009 bertempat di Sekolah Kebangsaan (Perempuan) Methodist, Kuantan.
KTA telah menyediakan pelbagai pengisian untuk diserapkan semasa kem & kursus-kursus yang bakal diadakan. Kem & kursus ini akan diadakan bagi memenuhi cuti-cuti sekolah sepanjang tahun 2009. Selain daripada jurulatih-jurulatih KTA yang akan memberikan ceramah & tunjuk ajar, penceramah jemputan juga akan dijemput bagi memantapkan lagi pengisian semasa kem & kursus tersebut.
ETC akan terus memberi sokongan dan kerjasama terhadap semua program-program anjuran KTA sepanjang tahun 2009 & berharap ramai pelatih-pelatih ETC akan turut serta di dalam program-progam ini.
ETC sekali lagi berharap agar pihak-pihak yang berkenaan agar dapat menyelesaikan kes berkaitan dengan badan induk sukan Taekwondo di negara ini. Selagi perkara ini tidak dapat diselesaikan, kepercayaan orang ramai terhadap sukan Taekwondo di negara kita akan terus merosot dan ini akan mengakibatkan kerugian besar terhadap Malaysia. Sukan Taekwondo adalah sukan yang berpotensi dan terus berkembang di negara-negara luar tetapi malangnya sukan ini bakal merosot di negara kita sekiranya hal-hal seperti ini tidak diselesaikan dengan segera.

No comments: