Wednesday, January 7, 2009

Pendaftaran dibuka di sekolah-sekolah sekitar Kuantan


Pengambilan pelajar-pelajar baru bagi Kelab Taekwondo di semua sekolah kini dibuka. Sekolah-sekolah seperti SMA Al-Ihsan, SK Fakeh Abd Samad, SK Kampong Padang dan SK Jaya Gading akan mengedarkan surat makluman mengenai kelas taekwondo yang akan diadakan di sekolah-sekolah tersebut.
Yuran Tahunan 2009 adalah RM15 sahaja manakala Yuran Bulanan adalah RM15 sahaja.
Pada tahun ini hanya yuran tahunan sahaja dinaikkan dari RM10 kepada RM15 kerana yuran tahunan diperlukan bagi membeli peralatan-peralatan baru untuk latihan dan kejohanan. Dan pelajar juga akan dilindungi insurans kelompok khas untuk semua aktiviti-aktiviti taekwondo dan aktiviti-aktiviti yang akan dianjurkan oleh ETC atau Kuantan Taekwondo Academy sepanjang 2009.
Sekolah-sekolah seperti SK Pandan & SK Sungai Talam masih belum menubuhkan Kelab Taekwondo rasmi, sepanjang 2 tahun ini kelas Taekwondo di sekolah-sekolah tersebut diadakah sebagai aktiviti tambahan atau aktiviti luar sahaja walaupun kelas tersebut diadakan di dalam kawasan sekolah. Diharapkan tahun ini Guru Besar atau GPK Kokurikulum sekolah-sekolah tersebut dapat menjadikan kelab taekwondo ini sebagai salah satu kelab rasmi di sekolah.
Diharapkan tahun ini lebih ramai pelajar yang berminat untuk menyertai kelab Taekwondo kerana kami memerlukan atlet-atlet pelapis bagi sukan ini. Sukan Taekwondo adalah sukan yang berpotensi untuk meraih pingat di dalam kejohanan-kejohanan antarabangsa seperti Sukan Olimpik, Sukan Asia dan sebagainya. Diharapkan juga masalah-masalah yang berlaku diantara MTA, MTF dan MTCA dapat diselesaikan dengan segera.






(klik pada gambar untuk saiz besar)

No comments: